Protein vs Whey Protein Tips Kurus Pemakanan Sihat

Tips kurus pemakan sihat hari ini adalah untuk makan protein secukupnya. Protein seperti daripada ayam, ikan dan telur  adalah nutrisi penting. Untuk anda yang sedang membina otot, sudah tentu anda memerlukan lebih banyak protein. Hal ini boleh diibaratkan seperti ingin membina rumah yang lebih besar, sudah tentu memerlukan batu-bata yang lebih banyak.

Pakar-pakar bina badan mencadangkan 1-2 gram protein sehari untuk setiap kilogram berat badan bersamaan dengan 10-20 gram protein 5-6 kali sehari. Seketul ayam dada mempunyai lebih kurang 20 gram protein namun sebijik telur  hanya mengandungi 6 gram protein sahaja. 

Menyediakan 5-6 kali hidangan sehari adalah suatu perkara yang sukar, oleh itu, cara yang paling mudah dan cepat adalah untuk meminum whey protein yang mengandungi lebih kurang 20 gram protein dalam setiap bancuhan dan kebanyakan adunan whey protein ini mempunyai kandungan lemak serta gula yang sangat rendah.


Untuk mengetahui lebih lanjut tentang whey protein boleh berkunjung ke page Info Diet iaitu whey protein yang telah mendapat Sijil Halal JAKIM. 

Like dan Share Page Pitaukur untuk lebih banyak tips tentang menurunkan berat badan secara sihat dan selamat.