Apa kaitan tips kurus dan Pitaukur?


Mungkin anda masih tertanya- tanya kenapa nama blog ini Pitaukur, relax jangan kerutkan dahi anda lagi. Sejarahnya, setelah kami telah memerah otak selama hampir sehari, akhirnya nama ini dipilih kerana ianya paling sesuai dengan objektif kami. Pelbagai lagi nama lain yang kami hampir letak seperti teh hijau, penimbang berat, bekas kaca dan sebagainya.

Ada banyak ukuran yang boleh digunakan untuk memantau progres kurus kita, antara yang paling popular adalah menimbang berat badan dan BMI (body mass index). Tetapi kedua-dua ukuran di atas kurang sesuai teutamanya jika anda membina muscle kerana muscle akan menambahkan berat anda namun ini bukanlah penambahan berat yang tidak baik. 

Oleh itu, ukuran yang lebih sesuai dalam menentukan tahap kesihatan kita adalah peratusan lemak (%). Tetapi, memandangkan untuk menentukan ukuran ini anda perlu menggunakan alat klipper lemak ataupun mesin-mesin mengukur yang mahal dan rumit, alternatifnya kami menggunakan alat pita ukur yang murah dan mudah. Bukan sahaja itu, dengan hanya menggunakan pita ukur ini anda boleh mengira peratusan lemak anda dengan kalkulator tertentu yang akan dipostkan kelak. Tunggu, coming soon.

Terus sertai pitaukur untuk pelbagai lagi tips kurus, pemakanan sihat serta senaman

No comments:

Post a Comment